خبرهای داغ:
حسینی خبر داد

 ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در همدان/ کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شهرداری

همدان-شهردار همدان گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری داریم که توسعه و پیشرفت همدان را در بردارد و اصلی‌ترین رویکرد ما در سرمایه‌گذاری است
کد خبر: ۹۵۸۵۸۷۶
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمسعود حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزء اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: ۴ پروژه را تعریف کردیم از قبیل پل سردار همدانی و غدیر، پارکینگ آقاجانی بیگ و بازار سینا، از این بین پارکینگ آقاجانی بیگ باقی مانده که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ مشخص، مشکل حقوقی آن برطرف شده و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه مسکن سازی، پارک آبی، بازار تجاری و طرح‌های مختلف تجاری جزء عمده سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام شهرداری است.

شهردار همدان گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری داریم که توسعه و پیشرفت همدان را در بردارد و اصلی‌ترین رویکرد ما در سرمایه‌گذاری است و علاوه بر این ۴۰ درصد زمین‌های تملیکی شهرداری آماده مشارکت در سرمایه‌گذاری است.

وی ابراز کرد: مدیریت شهری در بحث عمرانی و حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها است، در بحث حمل و نقل عمومی ۵۱ درصد افزایش ناوگان اتوبوسرانی داشتیم؛ امسال نسبت به نوسازی حدود  ۲۶دستگاه، ۲۴ دستگاه بازسازی، ۱۲ دستگاه اتوبوس خریداری و حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی را سازماندهی کردیم.

حسینی با بیان اینکه در دو سال گذشته افزایش قیمت قیر را داشتیم، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ هزار تن قیر در معابر مناطق کمتر برخوردار فرش شد، ایجاد بازارچه الماس غرب نیز روند بی‌نظیری در مدیریت شهری بود که حدود ۳۸ مغازه معبرگشایی شد، هوشمندسازی و افزایش دوربین‌های پایش و ثبت تخلفات که امسال ۱۰۰درصد افزایش دوربین داشتیم، جدول‌گذاری ۴۳ هزار متر در ۳۳ محور، پیاده‌رو و پیاده‌راه‌سازی ۱۰۵ هزار مترمربع در ۳۴ محله از جمله اقدامات شهرداری طی سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه در بحث فضای سبز ۱۰ هکتار به فضای سبز شهری اضافه کردیم، گفت: در حوزه پروژه زمین‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی ۱۰ پروژه زمین رقم خورده، ۹۰۰ متر پوشش ۱۲رودخانه در محلات، ساخت سرویس‌های بهداشتی، بازآفرینی و جداره‌سازی خیابان بوعلی و اکباتان، ۱۱۸ هکتار برای ساخت مسکن ملی، اجرای ۸۵ کیلومتر فیبرنوری و طرح خدمات الکترونیکی و ایجاد مرکز داده سیار پدافند غیرعامل از دیگر اقدامات است.

شهردار همدان با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمده اتفاقات ایجاد خطوط BRT به صورت آزمایشی از میدان بیمه کوی فرهنگیان که ۱۲ دستگاه به کار گیری شد و بازخورد بسیار خوبی داشت، ابراز کرد: کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شهرداری  و الکترونیکی شدن کارها، کاهش صدور پروانه‌های ساخت، محاسبه آنلاین کسب و پیشه و نوسازی، تصویربرداری ۹۷۰ کیلومتر معابر شهر همدان نیز از جمله فعالیت‌ها است و هر فرد می‌تواند ملک خود را در سایت شهرداری ببیند.

وی بیان کرد: در بحث بودجه ۱۴۰۳  منابع و مصارف ما حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، هزینه‌های عمومی و جاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، در بحث منابع حاصل از فروش املاک یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان داریم که حدود ۳۰ درصد است.

حسینی ادامه داد: پروژه کبابیان در بحث مسکونی کاری که انجام شد ۴۰ درصد زمین ها را برای سرمایه گذاری گذاشتیم، یک هزار و ۱۸۰میلیارد تومان در بخش حمل و نقل و BRT، پارکینگ آقاجانی بیگ،  گردشگری بدون تملک ۱۴۶ میلیارد تومان بودجه تخصیص دادیم.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی را داریم که ۵۰ درصد آبیاری فضای سبز را برعهده داریم و به سمت گونه‌های گیاهان کم مصرف می‌رویم و بودجه تخصیص داده شده ۱۵۰ میلیارد تومان است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: سر پل یخچال تعمیرات توسط منطقه دو انجام شده، در بحث پل‌های عابرپیاده در یک مقطعی قرارداد بسته شده و ۷۰ درصد کار انجام و آسانسور نصب شد، در منطقه ۳ نیز ۵۰ درصد کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه پل غدیر و سردار همدانی از پروژه‌های تاثیرگذار هستند، گفت: یکی از کارهای خوب دیگر در دولت سیزدهم تامین یارانه برای حمل و نقل است.

حسینی با اشاره به اینکه دست فروشان و بساط گستران مشکل دیگری است که داشتیم، ابراز کرد: اکنون دست فروشان و بساط‌گستران نظم‌پذیر شدند و مکانی را برای بازارروزها و بساط گستران تعبیه خواهیم کرد که به عنوان بازار دائمی برای آنها راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای زیرگذر مدرس ما آمادگی داریم که این اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: مجمع شهرداران آسیایی به صورت رسمی برای سال ۲۰۲۴ شهر همدان را به عنوان پایتخت گردشگری، شیراز را به عنوان پایتخت زیست محیطی و شهر غبیری در لبنان را به عنوان پایتخت فرهنگی آسیا معرفی کرده است.

حامد جلیلوند شهردار مناطق یک و دو همدان نیز در ادامه با اشاره به رصد کلی تمام سازمان‌های زیرمجموعه در نظام پسماند، پیشگیری و آتشنشانی ابراز کرد: با هوشمندسازی در شهرداری تعداد پاک‌بان‌ها مشخص نبود اما اکنون تعداد کارگران، سوابق و بیمه آنها مشخص است و سال آینده به سمت مکانیزاسیون رفت و روب شهری می‌رویم.

* افزایش نرخ تاکسی‌ها بعد از انتخابات

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان نیز گفت: در حوزه تاکسیرانی ۳ هزار و ۴۴۲ تاکسی داریم، حدود ۲۰ هزار تاکسی در شهر اضافه داریم و در بحث نوسازی تاکسی، بخش عمده‌ای از آن دست دولت است.

وحید علی ضمیر با بیان اینکه آسیبی که به منظر شهر وارد می‌شود خود ما واقف هستیم، خاطرنشان کرد: طی امسال یک تاکسی هم به استان اضافه نکردیم؛ در بحث قیمت‌گذاری نرخ‌های تاکسی بحث افزایش قیمت‌ها است و مردم انتظار دارند و نارضایتی از سوی سازمان تاکسیرانی بسیار بالا است، برای افزایش نرخ‌ها نرخ‌گذاری انجام می‌شود و مقرر شد بعد از انتخابات افزایش نرخ داشته باشیم و نرخنامه‌ها به راننده‌ها تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای طرح جامع ترافیک در سال ۸۸ و ۸۹ تهیه شده و افق این طرح ۱۰ ساله بوده است، بیان کرد: خرداد ماه امسال طرح جامع ترافیک در همدان به اتمام رسید.

شهردار منطقه سه همدان نیز در ادامه عنوان کرد: در خصوص بازارچه الماس غرب برابر طرح تفصیلی و مطالبه شهروندان، شهرداری منطقه سه اقدام به جلسات متعدد با کسبه کرد و مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان مجمتع الماس غرب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخت و هیچ خللی در کسب درآمد و معیشت کسبه وارد نشد.

محمدرصا فیضی منش گفت: در حین اجرای رای متوجه تعارص فی مابین شهرداری همدان و املاک کسبه شدیم که منتظر اخذ رای هستیم و قطع به یقین موضوع در دادگاه رسیدگی می‌شود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات